021 - 65536452 09129280199
0
021 - 65524479 09129280199
×

راهنماى انتخاب آباژور مناسب

اصولا بهتر است كه شكل آباژور را هماهنگ با لوازم و اشكال بكار رفته در چيدمان محل مورد نظر و دكوراسيون ان در نظر بگيريد.اگر اشكال بكار رفته در وسايل تيز گوشه هستند يك آباژور با گوشه هاى زاويه دار انتخاب كنيد،

اگر اشكال موجود در فضاى اتاق گرد هستند ،يك آباژور گرد براى محل مناسب خواهد بود.

علاوه بر اين موارد پايه كلاهك آباژور نيز بايد از لحاظ شكل با يكديگر هماهنگى داشته باشند.

ارتفاع شيد و آباژور:

ارتفاع كلاهك آباژورى كه انتخاب ميكنيد بايد دو سوم ارتفاع پايه اش باشدتا اباژور از نظر اندازه و ديد بصرى متناسب باشد.ارتفاع كلاهك بايد به اندازه اى باشد كه لامپ و سيم كشى هاى داخلى به هيچ عنوان ديده نشود.

از لحاظ پهنا نيز قطر كلاهك بايد از پايه ي آن كمى بزرگتر باشد .يعنى بطور نسبى،يك تا چند سانتى متر از پهن ترين قسمت پايه ي ان پهن تر باشد تا آباژور شما فرم ايده آل داشته باشد.

براى اتاق خواب بهتر است  از آباژورى استفاده كنيد كه ارتفاع مناسبى داشته باشد.

به اين معنا ك در صورتى كه روى تخت مينشينيد يا استراحت ميكنيد ،نور آن مستقيم به چشم شما نرسد و موجب آسيب رسيدن به ان و احيانا اختلال در خواب شما نشود.

گزينه مناسب براى آباژور اتاق خواب، آباژورهاى روميزى است كه روى پا تختى شما جاى بگيرد.اين آباژور را متناسب با فضا و ترجيحا در رنگهاى نه چندان روشن به رنگهاى كرم،شكلاتى يا شيرى انتخاب كنيد.

كلاهك آباژور:

معمولا از آباژور به دو منظور استفاده ميشود.يكى براى استفاده از نور بيشتر فضا كه در اين صورت بايد از كلاهكهايى كه نور را از خود عبور ميدهند استفاده كرد.بهترين انتخاب در اين مورد كلاهكهاى كريستالى و شيشه اى هستند كه بيشترين ميزان انتشار نور را دارند.

دليل ديگر استفاده از آباژور،ايجاد طراحى متفاوت و آوردن رنگ و بافت به محيط است.در اين صورت گزينه مناسب استفاده از كلاهكهاى  پارچه اى با رنگ و بافتى هماهنگ با دكوراسيون است.در اين حالت شما مي توانيد ميزان نور را با تعيين ضخامت پارچه و همچنين استفاده از سيم كليدهاى ديمر دار تنظيم كنيد.

لوستر سنتر همواره سعى در دادن اطلاعت مفيد به مشتريان عزيز ميباشد