021 - 65536452 09129280199
0
021 - 65524479 09129280199
×

چند نکته برای خرید لوستر

لوستر یکی از وسایلی می باشد که برای زیباتر کردن فضاهای مسکونی ، مذهبی و حتی محیط های اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد . لوسترها انواع مختلفی دارند که هر یک برای محیطی خاص و باکارایی مشخص مورد استفاده قرار میگیرد

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در نگاه اول یک لوستر چشمتان  را بگیرد  و  شما را وسوسه بیندازد که آن را  به عنوان آویزی برای نورانی تر کردن منزل خود خریداری کنید ، اما وقتی لوستر را تهیه و در محل مقرر نصب میکنید متوجه می شوید که آن زیبایی و جذابیت اولیه را در نظر شما  از دست داده است . این مشکل زمانی رخ خواهد داد، که شما در انتخاب لوستر دقت کافی نداشته اید و قبل از خرید به ویژگی های محیط خانه و اتاق محل نصب لوستر توجه نکرده اید .

 اولین چیزی که برای انتخاب لوستر باید به آن توجه کنید، فضای مورد نظر شماست. این که وسعت فضای اتاق کم است یا زیاد، سقف آن اتاق بلند است یا کوتاه، آیا اتاق نشیمن شما سقف کاذب و چراغ هالوژن هم دارد یا نه، جزو نکات بسیار مهمی می باشد که برای انتخاب لوستر، حتما باید به آن ها توجه کنید.


پذیرای کوچک : اگر فضای اتاق پذیرایی شما کوچک است، بهتر است از لوسترهایی با شاخه ها و چراغ های کمتر استفاده کنید چرا که اگر لوستری با چراغ های زیاد انتخاب کنید در صورت اضافه بودن مجبورهستید برخی لامپ ها را خاموش کنید که نمای جالبی به لوستر شما نمی دهد.

خانه ای با سقف کوتاه : در صورتی که سقف خانه تان چنان چه بلند نیست، بهتر است لوستر بلند و آویز انتخاب نکنید چراکه سقف خانه را کوتاه تر نشان می دهد. پس بهتر است مدل های سقفی را انتخاب کنید و در کنار آن یک چراغ دیوارکوب یا یک آباژور هماهنگ با طراحی لوسترتان انتخاب کنید. البته اگر تصمیم گرفتید بالای میز ناهارخوری تان لوستر نصب کنید، حتی در صورت کوتاه بودن سقف می توانید از مدل های آویز و بلند استفاده کنید تا نور تمام محیز میز شما را روشن کند.

لوستر هماهنگ با دکوراسیون اتاق شما : چیدمان و دکوراسیون خانه در انتخاب نوع لوستر بسیار مهم است مثلا اگر دکوراسیون شما سلطنتی یا سنتی است، بهتر است لوستر های کریستالی با طرح های کلاسیک انتخاب کنید یا اگر مبلمان استیل دارید لوستری انتخاب کنید که شاخه های آن در جهات مختلف طوری تنظیم شده باشد که تمام  مبلمان شما را به یک میزان روشن نشان بدهد. به طور کلی تعیین محل مناسب برای نصب لوستر بسیار مهم است و انتخاب محل نامناسب، می تواند کل دکوراسیون شما را تحت تاثیر قرار دهد

  لوسترهای حباب دار : اگر لوستری انتخاب می کنید که حباب دارد، حواس تان باشد که از مدل هایی انتخاب کنید که حباب های استاندارد و معمول تری دارد تا در صورت شکسته شدن یکی از حباب ها، بتوانید حباب آن را دوباره جایگزین کنید. دقت کنید که بدنه لوستری که انتخاب می کنید پیچیدگی های چندانی نداشته باشد تا از شر دردسر تمیز کردن انحناهای پر پیچ و خم آن در امان باشید.